PHOTOS | Great Britain trip #1

20. srpna 2016 v 6:00 | Monica. |  Photos
Inu, konečně jsem se v tom našem blázinci dostala alespoň na chvilku na počítač, takže se pokusím vám nahrát všechny fotky a neztratit při tom nervy. Ten nejhlavnější článek o Británii máme zde. Dneska už budu pouze doplňovat to, co jsem minule zapomněla.

Vezměme to tedy pěkně od začátku - let do Gatwicku. Letadla absolutně miluju, let sám o sobě nesnáším. Mám strašný problém s ušima, protože při změně tlaku (zejména při závěrečném klesání) mě naprosto neuvěřitelně bolí uši, až mám častokrát pocit, že mi upadnou, hah. Je to docela na houby, protože bez létání se dneska už asi moc neobejdu, takže doufám, že to nějak někdy zmizí, ale moc nadějně to nevidím.

Samozřejmě první věcí, které si v Británii všimnete, je ježdění nalevo. V prvních dnech to pro mě byl opravdu nezvyk, ale nakonec mi to už přišlo tak nějak normální a divila jsem se zase tady v Česku, ještě teď koukám na druhou stranu, když se rozhlížím, uh. Vzhledem k tomu, že jsem nikdy předtím v anglicky mluvící zemi nebyla, dostaly mě všechny ty směrovky a ukazatele. Připadala jsem si prostě jako v ráji, když támhle byl ukazatel na Birmingham a támhle na Peterborough. Je to možná absolutní maličkost, ale mě to jednoduše fakt dostalo.

Všimněte si toho dosedajícího letadla, hehe.

Ale posuneme se dál - Cambridge. Ačkoliv jsme tam měli opravdu málo času, líbilo se mi tam mnohem více, než v Oxfordu. Lidí tam bylo sice také požehnaně, ale působilo to na mě tak nějak klidně. Každopádně bez mikiny Cambridge university jsem přeci nemohla odejít, takže teď mi leží někde v haldách oblečení, a je šílene příjemná. A navíc tam asi týden před námi byl D. Ach, zase ten D.

Průvodce povídal, že studenti přes léto tam provázejí turisty na lodičkách, což mi přijde hrozně roztomilé. Na následující fotce je jedna z nejznámějších kolejí, ale bohužel, na jméno už si nevzpomenu. Každopádně tyhle staré univerzity mě strašně fascinují, musí být zážitek tam opravdu studovat.

V Nottinghamu jsem nevyfotila vůbec nic zajímavého, protože tam prakticky ani nic nebylo. Zkrátka takové anglické město, jako každé jiné. Fotka z Sherwoodského lesa je v minulém článku a teď se můžeme podívat na York. Tam kromě ohromné katedrály taktéž nic zajímavého neměli, ale ono svým způsobem každé anglické město zajímavé je.

Další zastávkou bylo Fountains abbey, kde se mi to teda ukrutně líbilo. Zahrady sice byly takové nijaké, bez květin, jenom zelené, ale všichni víme, že v jednoduchosti je krása.

A samotné opatsví bylo teda fakt něco! Jako bych se opravdu procházela někde v historii, možná v nějakém filmu. Mělo to opravdu úžasnou atmosféru, na kterou jen tak nezapomenu.

Krátká zastávka potom byla u katedrály Durham, kde mě moc nic nezaujalo, protože to je zkrátka katedrála úplně stejná, jako všechny ostatní. Dále ještě Angel of the North, což je prý největší socha v Británii a rozpětí křídel má větší, než Boeing 737, čemuž jsem nejdříve nechtěla věřit, ale pak jsem se před to postavila a jo, bylo to sakra ohromný.

A konec dne byl v Newcastlu, kde jsme jenom vylezli u řeky a podívali se na mosty, načež jsme všichni zapadli v hotelu do postele a usnuli.

Dámy a pánové, jsme teprve na konci druhého dne a už je to nějak dlouhé, takže to pro dnešek pravděpodobně ukončíme. Jenom se trochu děsím, kolik části to nakonec bude mít. Každopádně kdyby vás zajímaly i ostatní moje aktivity, můžete mrknout na Instagram, budete mile vítáni.

Komentáře

1 Simix Simix | Web | 20. srpna 2016 v 11:04 | Reagovat

~Čaué~
No já zase sama o sobě nemusím moc letadla, ale let jsem si jako malá naprosto užila a chtěla bych ho zopakovat :) A doufám, že by byl stejně tak krásný :)
Mě častokrát uši zaléhají, ale jinak mě i často jako malou bolely.
V dnešní době se bez letu neobejdeš? :O
Fotky jsou moc hezké.
To opatství vypadá opravdu luxusně. Na takových místech jsem v životě nebyla :D
No nic :) Měj se hezky :)

2 Gabby Gabby | Web | 20. srpna 2016 v 18:55 | Reagovat

Já miluju Anglii :) hlavně jsem na rok byla v Londýně, takže ♥... Vřele doporučuji :)

3 Ronnie Sparks Ronnie Sparks | E-mail | Web | 21. srpna 2016 v 8:26 | Reagovat

Nádhera, tam se také chci někdy mrknout :-) na instagram se určitě juknu.

4 Rezzy Rezzy | Web | 21. srpna 2016 v 9:09 | Reagovat

Krásné fotky! Hned bych se vrátila do Londýna :) Měli jsme jet s mamkou letos, bohužel to nevyjde, tak snad příští rok... Jeli jsme tam ale autobusem. Já se bojím, že by mi v letadle bylo blbě...

5 Medvěd Medvěd | Web | 21. srpna 2016 v 9:31 | Reagovat

Anglie je vždy krásná, byl jsem tam mockrát a ještě mockrát tam pojedu, moc hezký fotky.

6 Luna Luna | Web | 21. srpna 2016 v 13:21 | Reagovat

Já v Anglii byla v Yorku, Torque (nevím, jestli jsem to napsala dobře :´D) a Londýně dvakrát. Fakt se mi to tam megaaa líbilo ♥ Moc hezký fotky ♥:)

7 Daisy Daisy | Web | 21. srpna 2016 v 13:51 | Reagovat

Mně teď bylo nabídnuto, od známého, který má letadlo (takové to menší), že mi nechá udělat piloťák. Což je drahé, letadlo je drahé, provoz toho letadla také, ale on je starý, je to jeho vášeň a chce, aby to po něm někdo převzal. Což mám být já - bojim se výšek, létání a řídit sama letadlo? :D Ale na druhou stranu si takhle do Anglie a kamkoliv mohu zaletět sama a je to pořád menší výška než v dopraváku :). Do Anglie bych se fakt mrkla ráda, nikdy jsem tam nebyla :).

8 cincina cincina | Web | 21. srpna 2016 v 22:52 | Reagovat

Já zbožňuju létaní! Ale mám ten samý problém co ty:D Uši mě bolí hrozně! Ale kvůli letu to vždycky vydržím:D
Hmm, Anglie mi celkově moc chybí. Chtěla bych se tam podívat zase znovu!

9 monykaearwig monykaearwig | Web | 22. srpna 2016 v 14:44 | Reagovat

Krasny fotky <3 ja letani teda miluju! A v Anglii mi delalo hrozny problem prechazeni silnice, ja si na to proste nemohla zvyknout :-D

10 crazyjull crazyjull | Web | 22. srpna 2016 v 19:46 | Reagovat

Já jsem v Cambridge nebyla, ale v Oxfordu ano a ten jsem si naprosto zamilovala. :3

11 steel32 steel32 | Web | 22. srpna 2016 v 20:03 | Reagovat

omg, omg londýn <33 ať to má co nejvíc častí!! :D

12 Karolína Karolína | Web | 28. srpna 2016 v 21:45 | Reagovat

V Británii muselo být fakt krásně! Už to přímo srší z těch tvých fotek. :) Některá místa dokonce poznávám poprvé a musím si je hned teď jít zapsat na cestovatelský seznam. Zaujala mě!

Co se týče létání, tak to přímo miluju! Den/noc přes odletem se trochu obávám, ale na letišti ze mě ta "cestovní horečka" opadne a hned se těším jako malé dítě! :) Zalehlé uši nikdy nemívám (za což jsem ráda), ale za to mě posledně šíleně bolela hlava. Bylo to docela k nevydržení, ale nakonec jsem to nějak dala.. takže to je důkaz toho, že ten tlak dokáže fakt hodně věcí.

13 adelaide-audrey adelaide-audrey | Web | 3. září 2016 v 8:38 | Reagovat

Já jsem ještě nikdy neletěla a ani nevím jestli bych se bála nebo ne...každopádně bych to určitě chtěla jednou zkusit.
Mikinu Cambridge univerzity ti neskutečně závidím :DDD. Jinak fotky jsou úžasné

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.