Lefkada

28. srpna 2015 v 16:25 | Monica. |  Diary
Konečně (nebo spíš bohužel? Sama nevím) píšu z domova. Nyní bych chtěla napsat pár slov, co se za poslední dny stalo.

Jednoduše, byla jsem na dovolené. V Řecku, přesněji na ostrově Lefkada. Přijde mi zbytečné popisovat každý den a bla bla, tak napíšu jenom pár nejsilnějších zážitků.
Možná víte, že jsem se vždycky bála létat letadlem. Jenomže, nechápu, jak se to stalo, ale před odletem jsem nebyla vůbec nervózní. Nejlepší je ten pocit, když je už letadlo na dráze, zapne motory a rozjede se, awww. Bohužel to je asi tak první a poslední věc, která mě na létání baví. Je to divný, ale jízda autobusem mi přijde zajímavější. Takže jsem vlastně názor nezměnila, létat nechci, jenom prostě z jiného důvodu, hah. Ještě k tomu, když při přistání, kvůli změně tlaku, jsem vážně myslela, že umřu, kvůli bolestem v uších. Jednu chvíli jsem si doopravdy přála, abychom spadnuli do moře pod náma, protože mě (přísahám!) v životě nic tolik nebolelo. Ale konec řečí o tom nudném, bolestivém letu.
První dny tam jsme se tak nějak nudili. Vlastně pořád nevím, jak bych tu dovolenou měla ohodnotit, ale určitě byla lepší, než jsem ji hodnotila na začátku. Měli jsme pár dnů půjčené auto, z čehož máme naprosto legendární zážitky. Opravdu přísahám, že NIKDO na dovče nezažil tolik failů. První auto bylo takové malé, jelo nás v něm pět a sotva jsme vyjeli pár kopců, to bylo dost zajmavý. Druhé auto, o pár dnů později, to byla katastrofa. Komedie. Byl to Fiat Multipla, což je bezpochyby nejhnusnější auto na světě (najděte si to, stojí to za to), které má ve předu ještě k tomu tři sedačky a řadící páku na dosti podivném místě. Nu, a tak si jedeme. Táta zařadí zpátečku... hm, a páka mu zůstala v ruce. No takvej záchvat smíchu v životě nikdo neměl, fakt ne. Tenhle incident se opakoval ještě několikrát, přičemž jsme páku opět nasadili a jeli dál. O nezavírajícím se okénku, vypadávajícím světlu na střeše, nepoužitelnému pásu, promáčklé kapotě, již zmíněných třech sedačkách vepředu a zalomujícímu se klíči v zámku, radši mluvit nebudu. A to jsme to auto měli jenom dva dny! Zkrátka komedie, fakt komedie.

Jezdili jsme na různé pláže, podívali jsem se po ostrově, kde to bylo vážně pěkné, ani jsem to nečekala. Bylo to fajn, dokonce jsme první noci spaly s kamarádkou i pod širákem na terase, protože bylo teplo. Nu, a poslední den jsme si půjčili malou loďku, jelo nás sedm. Dokonce se se mnou poslední den začal bavit i kamarádčin bratr, pak mě potopil ve slané vodě (kde jsem se perfektně nadechla a nalokala soli, fuj) a říkal mi utopenec. Díky, blbče. Nesnáším tě. Ale i tak bylo strašně těžký večer, ve tmě, vedle moře, chodit za ním a nic... nedotknout se ho, nic mu neříct. Nelíbí se mi, dřív sice jo, teď už ne, ale i tak. Nechápu, co to bylo, jenom jsem prostě měla co dělat, abych se za ním nerozeběhla a nechytila ho za ruku nebo neobjala. To samé ten poslední den, když jsme jeli autem pro šest lidí a bylo nás sedm. Na zadních sedačkách jsme se tedy mačkali čtyři a já byla vedle něho. ÚPLNĚ vedle něho. Nebyl mezi náma jedinej milimetr. Nuže, ale to je jedno. Zkrátka a jednoduše, ten poslední den byl bombový. Objížděli jsme různé malé plážičky a tak. Připadala jsem si tak svobodně a úžasně, když jsem seděla na předku lodičky a máčela si nohy v nádherném moři. Ten moment je fakt nepopsatelnej, dokonalý, úžasný. Nic lepšího jsem snad nezažila.
A včera už jsme tedy letěli domů, s přistáním to bylo mnohem lepší, protože pan pilot začal klesat mnohem dřív, tudíž pomaleji. Nad naším barákem přistávají letadla, protože jsme blízko Prahy. Nu a tak jsme viděli náš barák, fotili jsme ho... Nevím proč, ale byla jsem z toho vážně nadšená. Vidět váš barák z takové výšky a za necelé dvě hodiny už v něm být. Bylo to kouzelný. Vůbec jsem neměla tušení, jak to zezhora vypadá. A teď konečně mám. (Neletěla jsem poprvé, jenom jsme vždycky přistávali z druhé strany na jinou dráhu). Po výstupu z letadla nás odvezl autobus. Když jsme do něj nastoupili, přišel přímo sám kapitán s foťákem v ruce a řekl "Nechce někdo foťák?" a my že "to je blbý, jeden autobus už odjel" a on "no do prdele. to ho budu muset dát na ztráty a nálezy" (:D). To byl taky moc pěkný zážitek, že přímo sám kapitán letadla šel vrátit ztracený foťák a nepověřil tím někoho jiného.
Pražské letiště se mi strašně líbí. Vždycky mě překvapí, jak (oh, zrovna tu kolem nás letí letadlo, hihi) je to letiště ohromné. A vždycky z toho mám tak nějak radost. Že o takovou malou zemičku je přece jenom zájem, že máme tak velké letiště... Celkově jsem vždycky měla ráda tu techniku letadel, letiště, letušky a letušáky (aka stevardy, že), táhlo mě to k tomu a proto je pro mě návštěva letiště něco úžasnýho. A přesto mě samotné létání nebaví a dříve jsem se toho bála. Je to zvláštní, že?

Každopádně jsem ráda, že už jsem konečně doma, ve své postýlce. Bylo to skvělé zakončení prázdin. Fotky dodám později.
A co jste dělali vy?

Porto Katsiki. Údajně třetí nejhezčí pláž Evropy. Foceno mým taťkou.

Komentáře

1 Tez Tez | Web | 28. srpna 2015 v 22:38 | Reagovat

Muselo to být super. :)

No, my jsme na Sicílii měli taky půjčené auto a vzpomínáme na to ještě teď. :D Ono to auto samo o sobě bylo v pohodě, ale to ježdění, panebože! Měli jsme nějakého obřího Peugeota a to nebylo vůbec fajn vzhledem k tomu, jak úzké ulice na Sicílii mají. Už nikdy víc, už nikdy!

Jo, ten Fiat Multipl je fakt hnusnej. Vypadá to, jako by do jednoho auta bylo vmáčknutý druhý. :D

Tenhle rok jsem letěla poprvé a nebyla jsem vůbec nervózní, ale ani jsem se netěšila. Moc jsem o tom zkrátka nepřemýšlela. Ale tu bolest jsem taky poznala. Bylo to strašný! Soucítím s tebou.

2 Sayushka Sayushka | Web | 28. srpna 2015 v 23:56 | Reagovat

To musela být fajn dovolená:) snad se mi podaří příští léto jet někam k moři :D Řecko by mě celkem lákalo:)

3 Michaela Michaela | Web | 29. srpna 2015 v 12:59 | Reagovat

No sakra, to ti teda nezávidím. To je opravdu 'příjemný' konec prázdnin :( Tak se brzy ozdrav, ať seš do školy fit, ne to byl vtip! :D Ale ať se brzy uzdravíš jsem myslela vážně :D

4 Kika Kika | Web | 29. srpna 2015 v 15:49 | Reagovat

Ta plaz je fakt nadherna :-) my sme si v grecku (na rhodose) tiez pozicali auto ale nic taketo vtipne sa nam nestalo :-D nas skor zarazalo ze nikde na cestach neboli ziadne znacky semafory ani prechody. Nas zas castokrat rozosmievalo co greci pokladaju za svoje pamiatky :-D napriklad takych "7 pramenov" co tam povazovali za unikat u nas na sr najdes na kazdom kroku :-D

5 Vall Vall | Web | 29. srpna 2015 v 21:24 | Reagovat

ta fotka je super! :) Krásná!
Ty sis to musela užít!
Já bych letadlem letěla hned, strašně bych chtěla, ale holt jsme teďkon na dovolené nebyli...
Na pražském letišti jsem byla, když jsem byla malá, nepamatuju si to :)
Ty pláže musely být fajn, áách.. jak bych ráda letěla taky :D
S tím autem mě to velice pobavilo.

6 Simix Simix | Web | 29. srpna 2015 v 21:40 | Reagovat

~Čaué~
Já v Řecku nikdy nebyla a letadlem jsem letěla jen jednou ve třetí třídě a byl to pro mě opravdu zážitek :33 Nevadilo by mi letět znova :3
Páka v ruce :D
Ale vyzkoušeli jste víc aut :D
Je fajn pocit, vidět z letadla svůj barák co? :D
Já chtěla dřív dělat letušku :)
No měla ses zajímavě :)
Já chodila ven no :D
Tak ahoj :)

7 Olja:) Olja:) | Web | 30. srpna 2015 v 10:33 | Reagovat

To s tou řadící pákou mě docela dostalo :DD to bych fakt asi padla smíchy na místě :D každopádně Řecko musí být nádherné :3

8 Andey Andey | Web | 30. srpna 2015 v 11:56 | Reagovat

Když jsem byla na Lefkadě tak jsme si taky půjčili člun. :)
Já z letadla strach nemám. Mě baví létat, je to mnohem rychlejší než autobusem. :)
Muselo to tam být super. :D

9 Mariiis_N Mariiis_N | Web | 30. srpna 2015 v 13:49 | Reagovat

Na Lefkadě jsem byla hned dvakrát a musím říct, že ze všech ostrovů Řecka je nejhezčí. Alespoň pro mě. Jak jsem četla to s tou řadící pákou, tak jsem se fakt rozesmála, že mě to až ahnalo slzy :D :D

10 flow flow | Web | 30. srpna 2015 v 18:20 | Reagovat

Ježíš, to je tak to popisuješ, dokonalý!
Já jsem nikdy neletěla ale určitě bych aspoň jednou chtěla(teda dvakrát, nějak se musim dostat domů:D žejo), ale taky byc se určité bála.
To s tím autem mě pobavilo. Vždycky, když jedem autem, mám obavy, že páka uoadn,PE, nevím, kde jsem na to přišla, ale když jsi to zmínila v tomto článku, malém jsem se rozesmala.
Moc krásný článek!
P.S.:To auto jsem si ihned vygooglila a je fakt hnusný.:DD

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.